Double deck – 66, zamiast 33 europalet w naczepie

Produkcja kolejnego odcinka Anatomii Wieltonu zaprowadziła nas na Pomorze. W firmie Krzyżanowscy Transport mogliśmy przedstawić korzyści wynikające ze stosowania systemu podwójnej podłogi w naczepie. Double deck może sprawić, że logistyka stanie się bardziej efektywna i ekologiczna.

Mówiąc w uproszczeniu double deck to system pozwalający na instalację drugiej podłogi w przestrzeni ładunkowej naczepy. Dzięki specjalnym belkom poprzecznym,  powstaje konstrukcja pozwalająca na załadunek dodatkowych palet, bez konieczności piętrowania towarów.

Więcej szczegółów na temat tego rozwiązania można znaleźć w osobnym artykule na naszym blogu Podwójna podłoga, zwielokrotnione korzyści.

Krzyżanowscy Transport dla Eko Laser

W produkcji odcinków Anatomii Wieltonu staramy się wynajdywać i prezentować ciekawe rozwiązania transportowe, bazujące na technologii naszych naczep. W przypadku systemu double deck idealne warunki do spełnienia tych założeń, dostarczyła działalność firmy Krzyżanowscy Transport. Nasz klient w głównej mierze świadczy usługi dystrybucji produktów producenta elementów aluminiowych Eko Laser.

Specyfika wytwarzanych przez Eko Laser towarów sprawia, że ich transport staje się sporym wyzwaniem. Lekkie, często bazujące na aluminium elementy i podzespoły maszyn, mają nieregularne wymiary i nie mogą być piętrowane, bo podczas transportu mogłyby się uszkodzić. W praktyce załadunek takiego ładunku na naczepę plandekową powoduje, że podłoga zostaje wypełniona, pozostawiając sporo wolnego miejsca w górnej części pojazdu oraz daje spory zapas do limitu tonażowego.

Transport powietrza się nie opłaca, a standardowa naczepa przy naszych ładunkach, woziła go zbyt dużo. Chcieliśmy pod jedną plandeką załadować jak najwięcej ładunku, ale brakowało nam podłogi, rozwiązaniem okazał się system double deck – mówi Daniel Krzyżanowski, właściciel firmy Krzyżanowscy Transport.

Zdwojony efekt

Wprowadzenie do logistyki produktów Eko Laser naczepy z podwójną podłogą, przyczyniło się do podwojenia ilości ładunku, przewożonego w ramach jednego kursu. Biorąc pod uwagę, że firma głównie eksportuje swoje towary do krajów Skandynawskich to taką optymalizację można uznać za prawdziwy punkt zwrotny, bo zdublowanie efektywności transportu to przewaga konkurencyjna wręcz nie do przecenienia. Stosowanie systemu double deck daje też korzyści ekologiczne. Zdwojona wydajność przewozów obniża ślad węglowy usługi transportowej.

Widzowie odcinka Anatomii Wieltonu zobaczą w filmie jaką dokładnie działalnością zajmuje się firma Eko Laser i jak wykorzystuje naczepy Wieltonu. O zaletach i zasadach działania systemu double deck opowiadają Daniel Krzyżanowski z Krzyżanowcy Transport oraz Piotr Agata – product manager Wieltonu. Zapraszamy do oglądania!

Zapisz się na newsletter

Zapisz się na Newsletter

Otrzymuj najnowsze treści ze świata Wieltonu

Wyrażam zgodę na przekazywanie przez Wielton S.A., Newslettera na podany adres e-mail lub numer telefonu za pośrednictwem moich urządzeń telekomunikacyjnych, w szczególności takich jak laptop, telefon, smartfon zgodnie z art. 172 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Wielton S.A., informacji handlowych zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, w celu otrzymywania na podany adres e-mail Newslettera Wielton S.A.*

* Administratorem danych osobowych jest Wielton S.A., z siedzibą przy ul. Rymarkiewicz 6, 98-300 Wieluń. Dane udostępnione w celu udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie zgodnie z Polityką Prywatności

Polecamy

Polecamy