Rozwiązanie DoubleDeck pozwala zorganizować w przestrzeni naczepy dwa pokłady do przewożenia towarów. To dodatkowa opcja, która może być stosowana w wybranych przewozach. Drugi poziom podłogi można łatwo zdemontować w razie potrzeby.
Uniwersalność pojazdów użytkowych stanowi obecnie jedną z ich najbardziej oczekiwanych właściwości. Przewoźnicy chcą obsługiwać jak najwięcej potrzeb klientów, dokonując ekspansji swojej działalności na kolejnych obszarach rynku. Wszechstronność naczep można zwiększać na różne sposoby. Ten artykuł poświęcimy prezentacji możliwości systemu Double Deck.
Double Deck, czyli dwa pokłady w naczepie
A zaczniemy od wyjaśnienia co kryje się pod jego nazwą. Double Deck to rozwiązanie pozwalające na montaż i demontaż drugiego poziomu podłogi. Robi się to, wykorzystując specjalne belki, które w odpowiednim rozstawieniu tworzą platformę, na której można składować dodatkowe partie ładunku.

Górny pokład łącznie mogą tworzyć 22 belki, więc ma on bardziej postać stelaża, niż tradycyjnej podłogi, po której mógłby poruszać się chociażby wózek widłowy. Siłą rzeczy nośność takiej konstrukcji również będzie się różnić. Górny pokład w naczepie Wieltonu, przystosowany jest do utrzymania 9 ton ładunku.
Ograniczenie w zakresie ciężaru nie ma jednak w tym przypadku istotnego znaczenia. Rozwiązanie Double Deck stosowane jest bowiem w określonych przypadkach i do wybranych towarów. Najczęściej przewozi się w takiej formie produkty, które nie mogą być piętrowane, czyli każda z załadowanych europalet wymaga własnej podstawy. Nietrudno sobie wyobrazić, że związane jest to podatnością na uszkodzenia. Obrazowym przykładem może być transport kwiatów, których ustawianie jeden na drugim, z pewnością nie sprzyjałoby unikaniu ich uszkodzeń. Kwiaty są też dobrym przykładem w kontekście pozornych ograniczeń tonażowych górnego pokładu. W ich przewozie nie ma ryzyka „przeładowania”. Jedynym ograniczeniem jest dostępna przestrzeń.
66 zamiast 33 palet
Dzięki drugiemu poziomowi – mówiąc w uproszczeniu – podwajamy dostępną powierzchnię. Tworząc kolejne piętro zwiększamy możliwości załadunkowe z 33 do 66 europalet.





Uniwersalność Double Deck związania jest przede wszystkim z modułowością konstrukcji górnej podłogi. Drugi poziom można rozstawiać na różnych wysokościach skrzyni naczepy i na dowolnej długości. Możemy na przykład ustawić podwójną podłogę na połowie pojazdu, a drugą zagospodarować w tradycyjny sposób. Dzięki double deck zyskujemy więc dodatkowe możliwości konfiguracji i cały wachlarz nowych możliwości optymalizacji przewozu i zwiększania jego wydajności.