Kolejny przystanek na trasie Anatomii Wieltonu to siedziba firmy Adecon, która specjalizuje się w przewozie materiałów niebezpiecznych. Do transportu płynnego elektrolitu wykorzystuje naczepy podkontenerowe Container Master Tank.
Dane CEPiK za 2022 rok wskazują, że marka Wielton jest liderem w segmencie naczep podkontenerowych. W ubiegłym roku aż 250 z 758 zarejestrowanych w Polsce naczep tego typu, zostało wyprodukowanych w naszej fabryce. Popularność pojazdów z tej grupy produktowej sprawiła, że postanowiliśmy przybliżyć społeczności naszego kanału YouTube specyfikę, zalety i biznesowe zastosowanie “podkontenerówek”. Ciekawy kontekst funkcjonowania takich pojazdów można zobaczyć w firmie Adecon – jednym z Klientów Wieltonu.
Logistyka płynnego elektrolitu
Adecon specjalizuje się w obsłudze procesów logistycznych materiałów niebezpiecznych, w tym płynnego elektrolitu, który stosowany jest między innymi do produkcji baterii w samochodach elektrycznych. To bardzo drogi i wrażliwy na warunki składowania i transportu materiał. Dlatego jego przewóz wymaga stosowania specjalnych środków, nieco podobnych do potrzeb transportu żywności. Płynny elektrolit przewozi się bowiem w łańcuchu chłodniczym, co oznacza, że na każdym etapie procesu logistycznego, muszą zostać utrzymane określone warunki termiczne. Inaczej substancja straciłaby swoje właściwości i nadawałaby się już tylko do utylizacji.
Płynny elektrolit przewozi się w specjalnych kontenerach, które do Europy trafiają drogą morską z Azji. Gdy już znajdą się na Starym Kontynencie, drogą lądową przewożone są z wykorzystaniem naczep podkontenerowych, przystosowanych do transportu kontenerów cysternowych. W ofercie Wieltonu takie pojazdy to właśnie Container Master Tank.
Anatomia naczepy podkontenerowej
W odcinku Anatomii Wieltonu przedstawiciele firmy Adecon szerzej omawiają specyfikę prowadzonej działalności. Wskazują również główne zalety produktu Wieltonu, które w głównej mierze decydują o jego obecności w firmowej flocie.
Jak zwykle nie zabrakło w odcinku również głosu naszego przedstawiciela. Sebastian Kocybik – Design Engineer R&D w Wieltonie, opowiada o właściwościach naczepy, w tym szczegółach konstrukcji i wyposażenia. Dzięki odpowiedniej długości i strukturze ramy, Container Master Tank daje możliwość instalacji tzw. gensetu, niezbędnego przy przewozach, wymagających utrzymania stałej temperatury. Rama naczepy jest też zoptymalizowana pod względem masy własnej, co pozwala na zwiększenie efektywności usługi transportowej oraz ograniczenie emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Zwyczajnie podczas przewozu kilogramy zaoszczędzone w konstrukcji, przekładają się na dodatkową ilość towaru do przewiezienia. Podczas jazdy “na pusto, lżejsza naczepa pozwala też osiągać niższe wartości spalania.
Pozostałe korzyści, wynikające ze stosowania Container Master Tank, możecie poznać, oglądając odcinek na kanale Anatomia Wieltonu:
W momencie nagrywania odcinka Adecon posiadał 6 naczep podkontenerowych od Wieltonu. Od tamtego czasu współpraca wciąż się rozwija, o czym najlepiej świadczy kolejne zamówienie, które tym razem objęło produkcję aż 48 naczep, o czym można przeczytać w komunikacie na stronie.