Strong Master Optima to naczepa przewidziana do pracy w najbardziej wymagających warunkach. Doskonale sprawdza się w transporcie dla przemysłu wydobywczego w Afryce. Niezawodność konstrukcji połączyliśmy z redukcją masy własnej pojazdu, uzyskując produkt bardzo konkurencyjny na tamtejszym rynku.
Grupa Wielton prężnie rozwija swoją międzynarodową działalność. Poza Europą znaczący kierunek ekspansji stanowi Afryka, gdzie konsekwentnie budujemy naszą markę Wielton Africa. Istotną częścią tego procesu jest tworzenie pojazdów, które będą w stanie sprostać wymaganiom klientów i trudnym warunkom eksploatacji. Jedną z flagowych naczep, dostrojonych do lokalnej specyfiki, jest 4-osiowa wywrotka Strong Master Optima, pracująca głównie w przemyśle wydobywczym.
Transport kruszców
Zastosowanie wspomnianej wywrotki może być wielofunkcyjne i przekrojowo obejmuje różne gałęzie gospodarki. Rozpoczynając od nawozów i produktów sypkich branży rolniczej, na rudach kopalnianych kończąc. Aktualnie wiele z naszych naczep pracuje właśnie przy przewozach kruszców. W takich warunkach kluczowymi parametrami stają się wytrzymałość i niezawodność. Załadunki, rozładunki jak i sam transport odbywają się w okolicznościach nie mających wiele wspólnego z rozwiniętą, europejską infrastrukturą przemysłową i drogową. Dodatkowo sam towar również wystawia na próbę solidność konstrukcji i odporność skrzyni ładunkowej na uszkodzenia.
Wyzwaniem dla producenta jest połączenie trwałości z praktycznym wymiarem usługi przewozowej. Każda redukcja masy pojazdu, pozwalająca na zwiększenie ilości – przewożonego w ramach jednego kursu – towaru, stanowi dla klientów wymierną korzyść. Starając się osiągnąć kompromis pomiędzy wytrzymałością pojazdu a redukcją jego masy, wyprodukowaliśmy naczepę o wadze od 8440 kg i 54 000 kg DMC, co sprawia, że jest to produkt najlżejszy na rynku afrykańskim, lżejszy o 10-25% od konkurencyjnych wywrotek. Naczepa Strong Master Optima została jednocześnie dostosowana do nowych przepisów drogowych UEMOA.
Wytrzymała, odciążona konstrukcja
Unikatowe połączenie technologii i odpowiedni dobór wyposażenia, składają się na efekt optymalnej równowagi pomiędzy solidnością a wagą naszej 4-osiowej wywrotki. Skrzynia ładunkowa została wykonana z trudnościeralnej stali HARDOX® 450, gwarantującej dużą odporność na uszkodzenia. Zwiększona wytrzymałość wydłuża okres możliwej eksploatacji, co z kolei przekłada się efekty biznesowe, poprzez redukcję kosztów. W konstrukcji podwozia zastosowana została stal S700, która pozwala na redukcję masy całego pojazdu, jednocześnie zapewniając mu odporność na odkształcenia.
Obsługa wywrotki może stanowić wyzwanie. Z uwagi na warunki załadunku i rozładunku trzeba zachowywać szczególną ostrożność i kierować się względami bezpieczeństwa na każdym etapie tych procesów. Zastosowane w Stron Master Optima rozwiązania, uwzględniają także i te kwestie. Do sprawnego rozładunku ciężkich ładunków wykorzystano siłownik PREMIUM. Dla zwiększenia szczelności skrzyni ładunkowej i bezpieczeństwa towaru w czasie transportu. zastosowano specjalne, wysuwane automatycznie haki ryglujące tylną klapę. Innowację stanowi także system OPTI-TURN, który minimalizuje poziom ścierania opon podczas wykonywanych manewrów. W szeregu rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo należy wskazać również podest roboczy, stanowiący część struktury skrzyni ładunkowej.
Wielton Africa działa na rynku komplementarnie, oferując także sprzedaż części, co daje naszym klientom dodatkowe wsparcie w trakcie eksploatacji pojazdów.
