Szybszy wyładunek, bezpieczeństwo, nieprzywieranie ładunku – technologia stosowana w wywrotkach Wieltonu eliminuje najważniejsze problemy w rozładunku towarów sypkich.
Niektóre towary mogą stanowić problem w procesie ich rozładowywania. Przywieranie ładunku do powierzchni wywrotki może nawet spowodować utratę stabilności zestawu pojazdów, a w konsekwencji ich przewrócenie. Zagrożenie bezpieczeństwa i narażenie na niemałe koszty może zostać wyeliminowane dzięki naczepie samowyładowczej z powłoką QuickSilver®
Polietylen 1000
Większość osób z pewnością zna i docenia właściwości teflonu, jako materiału zapobiegającemu przywieraniu, chociażby smażonej potrawy do powierzchni patelni. Powłoka z polietylenu 1000 zapewnia takie same cechy wnętrzu skrzyni ładunkowej, całkowicie eliminując problem przywierania do nich materiałów sypkich. Niezawodne właściwości ślizgowe wywrotek z QucikSilver® stają się szczególnie przydatne podczas obsługi zleceń transportowych na przewóz ładunku o naturalnych predyspozycjach do przywierania, jak glina, wapno czy węgiel brunatny.
Proces rozładunku takich towarów odbywa się poprzez kiprowanie, czyli podnoszenie skrzyni wywrotki do momentu, w którym kąt nachylenia pozwoli na samoczynne wysypanie się ładunku przez portal tylny naczepy. Konieczność zwiększania stopnia nachylenia jednocześnie może zwiększać czas rozładunku i zmniejszać jego bezpieczeństwo. W drugim przypadku zmiana środka ciężkości połączona z osadzeniem się większej ilości materiału po jednej stronie naczepy, zwiększa ryzyko przewrócenia się zestawu, stwarzając zagrożenie dla osób zaangażowanych w rozładunek.
Przebieg wyładowywania może stać się jeszcze bardziej niebezpieczny, jeśli kierowca z nadzieję na szybkie rozwiązanie problemu podejmie nieodpowiednie czynności, jak próba ruszania zestawu z miejsca z podniesioną skrzynią czy uderzenie zwisającą klapą o konstrukcję wywrotki.

PE 1000 łączy zwiększone parametry ślizgowe z dużą odpornością na ścieranie, co zapewnia powłoce utrzymanie swoich właściwości w długiej eksploatacji. Należy jednak zaznaczyć, że uszkodzenia powierzchni QuickSilver® obniżają jej skuteczność, dlatego powinno się unikać przewożenia pojazdami z PE1000 towarów o ostrych krawędziach, jak złom, gruz z prętami zbrojeniowymi czy łupany granit.
Korzyści dla przewoźnika
Znając specyfikę powłoki polietylenowej możemy bez kłopotu zidentyfikować zalety jej stosowania w przewozach materiałów sypkich. Na pierwszy plan w tym zakresie wychodzą zwiększona efektywność rozładunku oraz bezpieczeństwo uczestników tego procesu.
Różnice pomiędzy standardowymi wywrotkami, a pojazdami z powłoką QuickSilver® najlepiej obserwować w bezpośrednim porównaniu, dlatego na kanał YouTube Anatomia Wieltonu został przygotowany film prezentujący takie zestawienie. Odcinek powstał we współpracy z firmą Birex, specjalizującej się w przewozie z wykorzystaniem wywrotek. Jak przyznaje Pan Radosław Banaszyński – prezes Birexu, dzięki szybszym wyładunkom naczepami Wieltonu z nieprzywierającą powierzchnią, firma zyskuje jeden dodatkowy kurs dziennie.
W nagraniu odcinka gościnny udział wzięła Iwona Blecharczyk – najpopularniejsza branżowa youtuberka.
Stosowanie technologii QuickSilver® wydatnie wpływa na poprawę bezpieczeństwa rozładunku wywrotki. Konsekwencje przewrócenia się zestawu pojazdów, poprzez tony materiału, które przywarły do nachylonej skrzyni, łatwo sobie wyobrazić. Z jednej strony na niebezpieczeństwo narażony jest kierowca i osoby uczestniczące w procesie rozładunku, z drugiej zagrożony poniesieniem sporych kosztów uszkodzonych pojazdów jest sam przewoźnik.