Sztywna zabudowa
gwarancją bezpieczeństwa
– naczepa DRY MASTER

Jeśli przewożony towar, ze względu na swoją wartość czy podatność na uszkodzenie, potrzebuje dodatkowego zabezpieczenia, firmy transportowe często decydują się na stosowanie naczep furgonowych. Pojazdy tego typu cieszą się dużym powodzeniem chociażby w branży kurierskiej, ale nie tylko.

Bezpieczeństwo ładunku można zapewniać w różny sposób, choćby przez jego odpowiednie umiejscowienie w naczepie czy prawidłowe zabezpieczenie na czas transportu. Podstawą jest jednak dobór odpowiedniego pojazdu, przystosowanego do wybranego rodzaju towaru, o czym pisaliśmy, także w artykule poświęconym przewozowi stali w kręgach z wykorzystaniem naczep z rynną. Jednak nie tylko ładunki o nietypowej kubaturze wymagają zapewnienia specjalnych warunków przewozu. W niniejszym artykule doradzamy w jakich okolicznościach przewoźnik powinien rozważyć wykorzystanie naczep furgonowych.

Furgon – co to jest?

Stosowanie uproszczonej nazwy „furgon” przyjęło się do opisywania typu nadwozia, w którym wykorzystano pełną, sztywną zabudowę boków i dachu przestrzeni ładunkowej. Zmianę standardowego rozwiązania, najbardziej rozpowszechnionej w transporcie ciężkim, ruchomej kurtyny, stosuje się przede wszystkim dla zwiększenia bezpieczeństwa przewożonych towarów. Bezpieczeństwa rozumianego jednak w szerokim zakresie.

Przyjmijmy chociażby, że firma transportowa ma do przewiezienia towary wartościowe, jak na przykład elektronikę. Bezpieczeństwo w takim przypadku rozpatrywane będzie nie tylko jako zapewnienie warunków, w których ładunek nie ulegnie uszkodzeniu podczas manewrów na drodze, ale także jako zabezpieczenie przed kradzieżą. Naczepa furgonowa rozwiązuje oba problemy, dzięki sztywnej konstrukcji gwarantując dodatkowe unieruchomienie ładunku i utrudnienie dostępu do wnętrza skrzyni dla osób z zewnątrz.

Podobnie sztywne ściany naczepy będą dawać dodatkową gwarancję bezpieczeństwa podczas transportu towarów wrażliwych na obicia i uszkodzenia. Gdy do przewiezienia będziemy mieli meble, alkohole w butelkach czy łączące zarówno dużą wartość jak i delikatność, przesyłki kurierskie, zabudowa furgonu powinna być pierwszym wyborem przewoźnika. Stąd szerokie zastosowanie tego typu pojazdach w różnych wariantach i o różnych gabarytach możemy obserwować wśród firm kurierskich.

Dry Master – furgon szyty na miarę

Katalog produktowy Wieltonu w grupie furgonów został wzbogacony niedawno o produkt Dry Master, który oprócz największej na rynku przestrzeni ładunkowej odznacza się także szerokim wachlarzem możliwych konfiguracji, komponowanych w odniesieniu do planowanej eksploatacji.

Zwiększona do 92m3 skrzynia naczepy to oczywista korzyść dla firmy transportowej. Większa pojemność, to po prostu możliwość jednorazowego przewozu większej ilości towaru, oczywiście w przypadku jeśli ograniczaniem nie będzie jego ciężar i limity masy całkowitej pojazdu oraz nacisku jego osi na jezdnię. Uwzględniając konieczność projektowania naczep jako możliwie najbardziej uniwersalnych, konstrukcja Dry Master została odciążona o 200 kg, które przy cięższych towarach zmieniają się w dodatkowe setki kilogramów ładunków możliwych do przewiezienia.

Nowy furgon posiada opcję wyposażenia w podwójną podłogę, co pozwala na realizację zleceń transportowych towarów, wymagających składowania bezpośrednio na podłodze naczepy. W ten sposób standardowy przewóz 34 palet zostaje zwiększony aż do 68.

Pojazd można konfigurować również na poziomie drobnych, ale znaczących dla codziennej pracy, szczegółów. Dostępne wyposażenie obejmuje chociażby ręczną roletę aluminiową lub drewnianą tylnego portalu naczepy, przyspieszającą proces załadunków i rozładunków czy odboje tylne lub roll-stop, zapobiegające uszkodzeniom, na które pojazd szczególnie narażony jest przy uderzeniach o rampy i doki załadowcze.

Tańsze opłaty drogowe i eksploatacja w wariancie dwuosiowym

Prototyp naczepy Dry Master zaprezentowaliśmy w trakcie ostatniej edycji akcji Profesjonalni Kierowcy w Wieluniu [zobacz relację], gdzie częścią zestawu szkoleniowego był właśnie nasz dwuosiowy furgon.

Z biznesowego punktu widzenia stosowanie modelu z dwiema osiami ma istotne, ekonomiczne uzasadnienie. Już na etapie zakupy zauważalna będzie różnica w cenie, co jest rzecz jasna skutkiem mniejszych kosztów produkcyjnych. Dla firmy transportowej proste przełożenie na oszczędności będą miały obniżone koszty naprawczo-eksploatacyjne i ograniczenie wydatków na opony.

Stosowanie pojazdu dwuosiowego to nawet 800 euro oszczędności rocznie, wynikające z mniejszych kosztów eksploatacyjnych.

Do zbioru czynników generujących oszczędności trzeba zaliczyć także zmniejszone opłaty drogowe, których stawka rośnie właśnie wraz z liczbą osi zestawu pojazdów. W branży transportowej, gdzie każda optymalizacja może przynosić realne korzyści, szczególnie gdy znajduje zastosowanie w licznej flocie, suma drobnych oszczędności może wpływać na rentowność biznesu w obszarach niezależnych od rynkowych stawek za usługi przewozowe.

Zapisz się na newsletter

Zapisz się na Newsletter

Otrzymuj najnowsze treści ze świata Wieltonu

Wyrażam zgodę na przekazywanie przez Wielton S.A., Newslettera na podany adres e-mail lub numer telefonu za pośrednictwem moich urządzeń telekomunikacyjnych, w szczególności takich jak laptop, telefon, smartfon zgodnie z art. 172 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Wielton S.A., informacji handlowych zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, w celu otrzymywania na podany adres e-mail Newslettera Wielton S.A.*

* Administratorem danych osobowych jest Wielton S.A., z siedzibą przy ul. Rymarkiewicz 6, 98-300 Wieluń. Dane udostępnione w celu udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie zgodnie z Polityką Prywatności

Polecamy

Polecamy